Paměti

Význam slova: PAMĚTI - označuje schopnost člověka uchovávat si vzpomínky na minulé události, zážitky a informace. Je spojováno s paměťovými procesy, jako jsou učení, zapamatování a vybavování si. Slovo může také odkazovat na fyzický objekt, jako jsou paměťová média, která slouží k uchování dat. V kontextu vzpomínání a minulosti se slovo paměti často používá v souvislosti s nostalgií, vzpomínáním na dřívější doby a osobami, které už nejsou mezi námi.

Synonyma: vzpomínky, vzpomínání, minulost, připomínka, vzpomínka, vzpomínkové, vzpomínkový, vzpomínat, pamatovat, vzpomínat

Hovorově: nápady, vzpomínky, retrospektiva, zápisky, reminiscence, archivy

Další synonyma

Odtrhnout se

Odtrhnout se je synonymem pro odloučit se nebo odpojit se. Toto slovo popisuje akci, kdy se něco odděluje od něčeho jiného, ať už fyzicky nebo symbolicky. Může se jednat například o odtržení listu od stromu, odpojení kabelu od elektrické zásuvky nebo odtržení od rodiny nebo přátel. Tato akce znamená, že se něco stává samostatným a nezávislým na tom, od čeho se odtrhlo.

Vyhlídka

Místo, odkud je možné pozorovat široký výhled na okolí. Toto místo bývá zpravidla vyhrazeno pro turisty nebo prohlídkové výlety. Na vyhlídce lze obdivovat krásné scenérie, panoramata měst či přírodních úkazů. Je to ideální místo pro odpočinek a relaxaci, ale také pro poznávání nových míst a kultur. Vyhlídka může být umístěna na vrcholu kopce, na břehu jezera či v blízkosti zajímavých památek.

Vévoda

Titul pro muže z vyšší šlechty, který má vlastní území nebo hrad. Označuje také muže, který má vysoký společenský postavení a je velmi bohatý.

Kalvárie

Mučení a utrpení, obzvláště náboženského charakteru, které symbolizuje Kristův křížový průvod na Golgotu.

Nuzný

Nuzný se vztahuje k věcem nebo situacím, které jsou velmi chudé, nebo dokonce postrádají to, co je potřeba.

Propagátor

Člověk, který se aktivně snaží rozšiřovat nebo šířit určitý názor, myšlenku nebo ideologii. Propagátor může být jak jednotlivec, tak organizace nebo skupina lidí. Jeho cílem je přesvědčit co nejvíce lidí o správnosti svého názoru a získat pro něj podporu. Propagátor může využívat různé metody a média, jako jsou například reklama, sociální sítě, propagandistické kampaně apod. Jeho účinnost závisí na schopnosti přesvědčit ostatní a získat jejich důvěru a podporu.