Šťastný

Význam slova: POPLIS_SLOVA Slovo "šťastný" označuje stav člověka, který je spokojený, uspokojený a má pozitivní pocity. Šťastný člověk se cítí naplněný a má radost ze svého života. Šťastlivec je člověk, který má v životě štěstí a málo starostí. Slovo "šťasten" vyjadřuje příznivý stav, kdy člověk pociťuje štěstí, radost a spokojenost.

Synonyma: blahoslavený, šťastlivec, šťasten, požehnaný, uspokojený, šťastný, šťastím naplněný, šťastný, veselý, spokojený

Hovorově: veselý, radostný, šťastlivý, spokojený, blažený, úspěšný

Další synonyma

Komplic

osoba, která pomáhá nebo se podílí na nějaké aktivitě, často v tajnosti nebo nelegálně; společník nebo spojenec v něčem, co je považováno za špatné nebo protizákonné.

Sílit

zesílit, posilovat. Znamená zvýšit sílu, zlepšit výkon nebo zvětšit odolnost. Může se použít v různých kontextech, například v souvislosti s fyzickou nebo psychickou silou, výkonností, odolností nebo sebevědomím. Sílení může být důsledkem cvičení, tréninku, zlepšování nebo posilování určitého aspektu. V přeneseném smyslu může znamenat také zesílení vlivu, účinku nebo síly argumentů.

Bláhovec

Slovo "bláhovec" označuje člověka, který jedná nerozvážně, bezhlavě a bez zvážení následků. Je to člověk, který se nechává snadno oklamat a manipulovat, nedokáže správně posoudit situaci a často se dostává do nebezpečných a trapných situací. V přeneseném významu může znamenat i parchanta, podvodníka nebo obecně člověka s nízkou morální úrovní.

Rentabilita

Míra efektivnosti podnikání, která vyjadřuje poměr mezi ziskem a investovanými prostředky. Rentabilita se využívá k posouzení účinnosti podniku a jeho schopnosti generovat zisk.

Taškařina

Popis slova, který se používá pro označení předmětu, který slouží k přenášení nebo uchovávání různých věcí. Může se jednat o menší předmět, jako je sáček, nebo o větší předmět, jako je kufr.

Fráze

Fráze je označení pro krátké a výstižné heslo nebo slogan, který má za úkol předat určitý význam nebo sdělení. Používá se především v reklamě, ale také v politice nebo v běžném životě. Fráze má za cíl zaujmout a zapamatovat si ji a je často spojena s konkrétní značkou nebo myšlenkou. Její délka je obvykle omezená a má silný vliv na vnímání a chování lidí.